PNE therapie

De meest effectieve therapie bij Chronische Peesklachten

Heb je last van chronische achillespeesklachten of achillespees ontstekingen, een tennisarm of last van hielklachten zoals hielspoor of peesontsteking in de voet? Dan zou PNE een uitkomst kunnen bieden!

Wat is PNE?

PNE is een nieuwe innovatieve behandelmethode die wordt ingezet bij langdurige peesklachten

Bij deze behandelmethode wordt eerst het te behandelen gebied, zoals de ontstoken pees, deskundig in kaart gebracht middels echografie. Zo kan er precies worden beoordeeld welk gebied in de pees ontstoken is. Vervolgens wordt er een dunne dry-needling naald in de pees aangebracht onder begeleiding van Echo. Daarna wordt gedurende 3 seconden een een speciale stroom worden toegediend waardoor er een reactie opgewekt wordt in de pees die weefselherstel stimuleert. Op deze manier ben je snel van de peesontsteking of achillespees ontsteking af.

Pees Training

Naast de PNE behandeling zullen er speciale oefeningen worden gedaan

Na de PNE behandeling ga je aan de slag met speciale oefeningen zodat de pezen weer zware lasten kunnen verwerken. Een van de belangrijkste en meest effectieve trainingen bij chronische peesklachten is Flywheel training. Hierbij wordt zowel tijdens het verlengen en verkorten van de spier de betrokken pees belast. Juist door de combinatie van PNE en het uitvoeren van een op maat gemaakt oefenschema, zullen zelfs de meest chronische peesblessures herstellen!

Vaak zijn 3 tot 4 PNE-behandelingen voldoende om een significante vermindering in pijn te krijgen.

Voordelen van PNE

• Hoge aantoonbare effectiviteit bij langdurige chronische klachten
  • Doormiddel van echografie kan er nauwkeurig worden beoordeeld welk gebied er moet worden behandeld.
  • Snel resultaat, vaak na 3-4 sessies een duidelijk merkbare of volledige pijnvermindering.
  • Kans op recidief is minimaal
  • Efficiënt en kortdurende behandeling

Bij welke peesklachten of peesontstekingen is PNE geindiceerd?

• Tenniselleboog
  • Golferselleboog
  • Peesontsteking schouder
  • kniepeesontstekingen zoals een Jumpersknee
  • Achillespees klachten of ontstoken achillespees
  • Hielspoor of fascitis plantaris

Is PNE iets voor jou?

Heb je al veel gedaan om van de pijn af te komen?

Heb je al verschillende interventies ondergaan zoals shockwave therapie, lastertherapie of fricties, maar zonder succes? Dan kan een PNE behandeltraject uitkomst bieden! Bespaar jezelf een lang fysiotherapie traject door een afspraak te maken.

Kosten en Aanmelding

PNE wordt in de meeste gevallen vergoed door de zorgverzekeraar vanuit de aanvullende verzekering. Voor afspraken of verdere informatie bel: 085 – 06 56 333 of mail naar: info@gofysio.nl.