‘Kwaliteit wellicht belangrijker dan kwantiteit’. Ook bij bewegen.

Het nieuwe jaar is begonnen, zo ook het nakomen van goede voornemens. Gezonder eten, minder drinken en meer bewegen… Maar wanneer beweeg je voldoende?

Niet per definitie iedere dag

In Nederland wordt een half uur bewegen per dag geadviseerd. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schrijft 75 minuten flinke, of 150 minuten matige beweging per week voor, liefst verspreid over de week.
Britse onderzoekers zijn van mening dat je niet iedere dag hoeft te bewegen om fit te blijven. Ook een of twee keer per week sporten zou al een gunstig effect op de gezondheid hebben.

Kwaliteit is wellicht belangrijker dan kwantiteit”, zegt onderzoeker Gary O’Donovan.

Het onderzoek is gebaseerd op de gegevens van 63.591 volwassenen in Engeland en Schotland, gedurende de periode van 1994 tot 2012. De gezondheid en mogelijke doodsoorzaken van volwassenen die vrijwel nooit sportten, van volwassenen die regelmatig sportten en die van volwassenen die hun aanbevolen beweging tijdens een of twee sessies voltooiden, werden vergeleken en bestudeerd. De eerder genoemde conclusie kon worden getrokken uit de resultaten van het onderzoek.

GoFysio

Ook in 2017 kunt u bij GoFysio terecht voor diverse beweegprogramma’s. Onze vakkundige fysiotherapeuten en professionele instructeurs zullen samen met u een individueel programma opstellen en u begeleiden en coachen tijdens de training.

 

Geschreven door: Dorothy Looman                                                                      Claudicatio_GoFysio_looptraining_vaatlijden
Bron: Nu.nl

Reacties zijn gesloten.