Mogelijk minder kans op bekkenklachten door sporten tijdens zwangerschap

Het Britse Journal of Sport Medicine richtte zich op zwangere vrouwen die regelmatig sporten. De resultaten van de studie bewezen een gunstig effect van het beoefenen van een sport tijdens de zwangerschap. Vooral joggen, balspelen en aerobics bieden het meeste resultaat in het voorkomen van bekkenpijn. Naar schatting heeft een op de vijf zwangere vrouwen last van bekkenproblemen.

Advies

Het advies van de onderzoekers luidt: ‘Drie of vier keer per week sporten.’ Wanneer de vrouw hier al vanaf het moment dat zij zwanger probeert te raken mee begint, kan de kans bekkenpijn tijdens de zwangerschap met 14% verlaagd worden.

Bekkenpijn tijdens de zwangerschap ontstaat als het lichaam ruimte maakt voor de ontwikkeling van de baby. De pijn is vaak het ergst bij het lopen en zorgt dikwijls voor een slechte nachtrust.

Door: Dorothy Looman
Bron: Nu.nl

Meer weten? Bezoek onze informatiepagina’s

Hoe werkt het?

De fysiotherapeut

In verschillende Kenniscentra werken de therapeuten samen om de beste zorg voor de patiënt te kunnen realiseren. Daarnaast zijn er ook beweegprogramma’s, groepslessen en trainingen.

Inloopspreekuur

Op verschillende locaties en tijdstippen kun je bij GoFysio terecht op het Inloopspreekuur. Het inloopspreekuur is bedoeld als je bij acute klachten snel gezien wilt worden door een fysiotherapeut.

Hoe werkt het?

Zorgverzekeringen

Zorg en Verzekeringen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Helaas zijn de regels qua vergoedingen niet altijd even overzichtelijk. Lees meer over de meest voorkomende vragen.